tiistai 9. toukokuuta 2017

Inspiraatiokukkanen

Vanhin tyttöni on jotain syystä aina inhonnut meidän ruokapöytää ja sen tuoleja. Minä puolestani olen ollut vallan ihastunut niihin ja pinnatuoleja olen ihan vähän ehkä rakastanut. Nyt kuitenkin hellyin ja annoin tytölle luvan myydä ne. Uusia oli tarkoitus katsella ihan rauhassa. Tyttö möi ne ja siskon luona sitten se idea syntyi.  Mä olen jo vuosia halunnut kokeilla laatoitusta ja siskon luona tosiaan suuni avasin, puhuin että pitäisi jostain etsiä vanha ovi. Sisko pyysi alakertaan ja siellä se mun uusi rakkaus oli. Vanha ovi. Siihen hankin ensin jalat ja hieman pintaa ja irtomaaleja hioin. Laatoituksen tyyliä pitikin hetki miettiä, laatat saimme yhden rakennuksen ylijäämälaatoista. Sitten se inspiraatiokukkanen puhkesi uudemman kerran, kun mietin mitä kuviota keittiössäni jaksaisin katsella päivästä toiseen.








Pöydästä tuli just hyvä, vaikka virheitä löytyy. Lapsista kolme osallistuivat pöydän tekoon ja siitä olen enemmän kuin tyytyväinen. Pöydällä on myös mukava kuvata valmistuneita käsitöitä. 

Ensimmäiset Kalajoki-sukat kokoa 42. Neulottu 7 veljestä langasta ja sitä kului 125 grammaa.


Toiset sukat samaa mallia, neulottu äidilleni äitienpäiväksi. Koon 39 sukkiin kului nalle-lankaa 72 grammaa.


Kävijöille, lukijoille ja kommentoijille iso kiitos 🌸

Anne-Mari

2 kommenttia:

  1. Hieno idea ja hieno pöytä, todella! Sinulla on kyllä mielikuvitus ja myös toteutus hallussa :)
    Kateeksi käy tuo pöytä <3
    t. SNY

    VastaaPoista
  2. Ihana, ihana pöytä <3 ja kivoja sukkia!

    VastaaPoista