tiistai 28. tammikuuta 2014

Palmikkoiset sukat

Tuossa jo ennen joulua päiväkodilta eräs työntekijä esitti minulle vienon toiveen, voisinko tehdä hänelle pitkät villasukat? Lupasinhan minä, mutta sanoin jo luvatessani, etten ainarajaa anna, teen sitten kun ennätän ja innostun. Muita toiveita ei minulle esitetty kuin, että pohjaväri voisi olla harmaa, näin maalla kun asutaan. Aikani pohdin mallia ja värejä ja sitten mieleen tuli tämä pyytäjän aiempi toive, kuka neuloisi hänelle pitsibaskerin? Siihen en tarttunut, koska en vaan mitään päähineitä osaa tehdä...mutta sellaiset siistit sukat sopisivat tälle naiselle. Ja tälläiset sitten tein;


            
Lankana näissä on harmaa 7 veljestä, kulutus 192 grammaa. Ohje löytyy novitan sivuilta. Helpot ja suhteellisen nopeat tehdä, kunhan alkuun pääsee.

                                                              Kiitos kun kävit!


                                                                    Anne-Mari

6 kommenttia:

  1. Hienoja sukkiahan sinä olet tehnyt. Eikä tahti ole minusta mitenkään hidas. Hitaampi minä olen ;)

    VastaaPoista
  2. Ihania sukkia. Tykkään noista pitkävartisista. Sainin sellaiset Kosotädiltä ♥
    Ilman muuta alat nyt tehdä neliövaatetta. Siihen saa menemään halutessaan vaikka kaikki loppupätkätkin.

    ps.toivottavasti voit hyvin..... minulla eilen lääkäri kirjoitti lisää lomaa huhtikuun loppuun !

    VastaaPoista
  3. Hienoja, pitkät sukat on niin kivoja.......toisten jalassa. Mulla niin kuumat jalat, että paljainvarpain kesät-talvet.

    VastaaPoista
  4. Ompelin ne kaitaleet yhteen ja reunapitsin virkkasin kiinni peittoon.

    VastaaPoista
  5. Kauniit sukat. Pitkävartiset sukat olisivat kivat, mutta olen niin laiska paksupohkeisena laskemaan silmiä ja kaventelemaan, että ovat haavetta vain :)

    VastaaPoista